black-friday
black-friday

Tips för att lyckas med Black Friday

Öka bemanningen:

Förbered dig för en ökad arbetsbelastning genom att skala upp ditt team. Med fler händer på däck kan du effektivt hantera alla kundförfrågningar.

Implementera smart samtalsdirigering:

Se till att kunderna snabbt och effektivt kan kopplas till rätt avdelning med hjälp av smart routing.

Maximera automatisering:

Använd programmerbarhet för att göra samtalsupplevelsen smidigare. Till exempel, låt kunder knappa in ordernummer för att automatiskt informera dem om orderstatus.

Kommunicera väntetider:

Uppdatera ditt välkomstmeddelande för att informera kunder om eventuella förseningar under högtrafikperioder.

Optimera kontaktcenterhantering:

Ha realtidsdata om ditt supportteams tillgänglighet och arbetsbelastning, och justera snabbt baserat på behov.

Utnyttja data från kontaktcentret:

Under perioder som Black Friday, använd detaljerad statistik och rapportering för att fatta snabba och informerade beslut.

Integrera livechatt:

Förhindra avbrutna köp genom att ha ett proaktivt livechatt-stöd, särskilt vid kassan. Dessutom, välkomna besökare med automatiserade chattmeddelanden.

Molntelefonilösning:

En centraliserad plattform som kombinerar telefoni, chatt och kontaktcenter gör internkommunikationen smidig.

Flexibilitet med distansarbete:

Med en molnbaserad lösning kan teamet arbeta var som helst, vilket underlättar skalning.

Samtalsidentifiering:

Ger en personlig touch genom att hälsa kunder med namn baserat på inkommande samtal.

Synkronisering av kalender:

Se till att alla är på samma sida genom att synkronisera teamets kalendrar med telefonisystemet.

Avslutning

Black Friday kräver proaktiv planering. Om du överväger en ny telefonilösning, låt oss diskutera hur Telebyrån kan vara rätt lösning för ditt företag, oavsett om du är inom detaljhandeln eller driver en e-handel.

Vill du också förenkla ditt arbetssätt?

Relaterade inlägg

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Tele-Byrån i Kalmar AB, orgnr. 559216-2001 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.